Heeft u vragen ?

budgetbeheer

Wat houdt budgetbeheer in?

Budgetbeheer houdt in dat iemand uw geld beheert en dit volgens een vastgesteld budget beheert waardoor u niet meer uitgeeft dan u ontvangt.
Met budgetbeheer komt er rust in uw financiële situatie en worden er (nieuwe) schulden voorkomen. Binnen korte tijd krijgt u rust en overzicht over uw situatie
en heeft u zekerheid dat uw vaste lasten (en eventuele aflossingen) betaald worden.

Wat kunt u van ons verwachten?

Persoonlijke benadering – elke situatie is anders
Rust en stabiliteit – een helder financieel overzicht en duidelijke communicatie
Snel & accuraat – geen wachttijden en snel resultaat

Vaste onderdelen van Budgetbeheer zijn:
– intakegesprek
– inventarisatie inkomsten en uitgaven
– budgetplan opstellen

Op basis van het intakegesprek maken we in een contract afspraken over welke andere werkzaamheden wij voor u gaan uitvoeren.
Er zijn 2 varianten:

Budgetbeheer Basis

Uw inkomen wordt ontvangen op een bankrekening die door Edu-Care wordt beheerd (via machtiging). Hieruit worden de vaste lasten betaald.
Het restant wordt geheel overgemaakt op uw lopende rekening.

Budgetbeheer Plus

Edu-Care betaalt naast de vaste lasten ook andere met u afgesproken uitgaven volgens het budgetplan. Rekeningen en correspondentie kunnen eventueel
direct naar Edu-Care worden gestuurd. Periodiek wordt een afgesproken bedrag overgemaakt naar uw lopende rekening.
Daarnaast verzorgt Edu-Care de belastingaangifte en de aanvraag of wijziging van toeslagen.